In de eerdere les hebben we gewerkt aan de basis van een goede swing. Bij elke swing die je tijdens deze cursus gaat maken wil je deze basis zo goed als mogelijk uitvoeren.

Een goede houding zorgt ervoro dat we een goede rompdraai kunnen maken.

Hierdoor kunnen we de armen makkelijk naar achteren zwaaien en zo meer snelheid op de bal krijgen. Draaien we de romp niet of weinig, dan zullen de armen het werk overnemen. Hierdoor kost een goede swing meer kracht en wordt er ook minder snelheid gegenereerd.

Daarnaast wordt het ook lastiger om de swing zo te maken dat de club altijd via de juiste weg terug naar de bal wordt gezwaaid. HIerdoor raken we de bal ook minder constant.

Dus een goede rompdraai zorgt ervoor dat we de bal verder en constanter zullen slaan.

Daarom is het een goed plan om hieraan te werken. 

In onderstaande video zie je de oefeningen die je thuis en op de drivingrange kunt uitvoeren. Als je deze twee tot drie keer per week uitvoert, naast de oefeningen van de vorige lessen, dan zal dit gedeelte ook beter worden.

Het trainingsschema is dan als volgt:

Oefening 1: Rompdraai met stille benen. Herhaal 20-30 keer.

Oefening 2: Rompdraai met een doordraai naar de eindstand. Herhaal 20-30 keer.

Oefening 3: Vanuit de juiste golfhouding (voorover gebogen) Stap en eindstand. 20 herhalingen links en rechts.

Oefening 4: Rekken van schouder en borstspieren met lange stok. 20 seconden vasthouden.

Voordat je aan een oefenprogramma begint, is het wel van belang om zeker te weten dat er geen medische redenen zijn om niet te starten met fysieke oefeningen. Bij twijfel kan je het beste overleggen met je arts.

Hieronder vindt je de video, dus bekijk de video terwijl je de oefeningen kunt oefenen. 

Succes ermee!